selamat menonton
Latest News

Syurga Milik PAS...adakah Betul.

Selasa, 18 Ogos 2009 , Posted by perkasan at 2:03 PG

Muhyiddin minta Majlis Fatwa ulas tuduhan Nik Aziz

18/08/2009 4:48pm

PUTRAJAYA 18 Ogos - Majlis Fatwa Kebangsaan dan ulama diminta mengeluarkan kenyataan berhubung tuduhan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat kononnya ajaran Islam yang dibawa oleh UMNO tidak boleh membawa seseorang Muslim masuk syurga.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, adalah wajar jika ulama meneliti apa yang telah diungkapkan oleh Nik Aziz dan memberikan pandangan sama ada kenyataan Mursyidul Am Pas itu benar daripada segi Islam, atau jika bercanggah dan apakah pula hukumnya.

“Saya dah cakap akan keluarlah fatwa-fatwa baru (daripada pembangkang). Jadi, jangkaan saya betul kerana kita menghadapi pilihan raya kecil di Permatang Pasir.

“Walaupun saya faham agama, tetapi kenyataan saya berbaur politik. Dalam soal ini, saya tidak mahu guna politik. Ini soal hukum, soal akidah dan soal agama.

“Lebih baik para alim ulama dan Majlis Fatwa Kebangsaan buat keputusan sebenarnya. Kalau lebih cepat, lebih bagus,” katanya selepas melancarkan siri Buku Evolusi Kepimpinan karya Prof. Khairil Annas Jusoh di sini hari ini.

- BERNAMA

Currently have 0 ulasan:

Leave a Reply

Catat Ulasan