selamat menonton
Latest News

Ulasan Tentang Syurga Milik Siapa..

Ahad, 23 Ogos 2009 , Posted by perkasan at 12:30 PG

Isu tidak masuk syurga: Nik Aziz perlu bertaubat

KUALA LUMPUR - Ketua UMNO Bahagian Cheras, Datuk Wira Syed Ali Alhabshee berkata, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat perlu bertaubat apabila beliau mendakwa penyokong UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin.

“Saya minta dia mengucap banyak-banyak kerana berani mendahului ketentuan Allah SWT dalam menentukan seseorang itu masuk syurga atau neraka,” tegasnya.

Beliau berkata, Pas bukan pertubuhan agama, sebaliknya hanya berjuang untuk mendapatkan kuasa politik walaupun terpaksa berbohong dan mengeluarkan fatwa karut.

Menurutnya, kenyataan Nik Aziz itu seolah-olah membayangkan dia berhak untuk mengkafirkan mana-mana individu Islam atau kumpulan yang tidak menyokong perjuangan Pas.

Bagaimana pun katanya, Nik Aziz tidak berani pula untuk mengkafirkan DAP kerana lebih mengutamakan agenda politik dan kuasa.

“Mursyidul Am Pas itu tergamak menyesatkan pemikiran umat Islam demi untuk terus bersubahat dengan DAP,” tegasnya.

Beliau berkata, menyertai mana-mana pertubuhan dengan alasan dijamin masuk syurga menyamai ajaran sesat dan bertentangan dengan Islam.

“Saya sungguh terkejut dan sedih dengan kenyataan Nik Aziz sepertimana dilaporkan akhbar. Sungguh malang bagi seorang tokoh yang sebelum ini disifatkan sebagai ulama sanggup mengeluarkan kenyataan mengelirukan,” tegasnya.

Menurut beliau, Pas perlu bertanggungjawab di atas kekeliruan dan perpecahan kalangan umat Islam disebabkan fatwa karut Nik Aziz itu.

Katanya, jika benar dakwaan akhbar, maka Nik Aziz perlu memohon maaf kepada seluruh ahli-ahli UMNO yang merupakan majoriti umat Islam di negara ini.

Currently have 0 ulasan:

Leave a Reply

Catat Ulasan