selamat menonton
Latest News

Kelab 1 Malaysia

Rabu, 25 November 2009 , Posted by perkasan at 5:27 PTG

Matlamat Kelab 1Malaysia

APA salahnya jika untuk mendidik. Itu penjelasan Timbalan Menteri Pendidikan, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi, ketika diajukan cadangan mewujudkan Kelab 1Malaysia di semua sekolah khusus untuk menerapkan elemen pemahaman terhadap perlembagaan negara.

Menurutnya, cadangan Datuk Lilah Yasin (BN-Jempol) supaya kerajaan menubuhkan Kelab 1Malaysia yang dimasukkan elemen Perlembagaan Persekutuan dan dijadikan sebahagian kokurikulum sekolah akan dipertimbangkan sewajarnya berikutan ia selaras hasrat kerajaan.

“Malah, kementerian akan melaksanakan cadangan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berhubung penubuhan asrama 1Malaysia bertujuan mendidik pelajar supaya lebih menghayati mesej dan makna gagasan 1Malaysia ini.

“Kita sudah pun melaksana program berkaitan menerusi perkhemahan 1Malaysia sebelum ini, lagi pun saya percaya pembangkang pun sebenarnya suka gagasan 1Malaysia ini,” katanya pada sesi soal jawab di Dewan Rakyat, semalam.

Menjawab soalan asal M Manogaran (DAP-Teluk Intan) sama ada kerajaan berhasrat menjadikan pengajian mengenai hak yang termaktub dalam perlembagaan di sekolah menengah dan institusi pengajian tinggi, Dr Mohd Puad (BN-Batu Pahat) berkata, subjek berkaitan tidak diajar secara khusus.

Currently have 0 ulasan:

Leave a Reply

Catat Ulasan