selamat menonton
Latest News

Keldai dadah.

Rabu, 10 Februari 2010 , Posted by perkasan at 11:10 PTG

Bersalin di jel Australia
2010/02/11

KUALA LUMPUR: Salah seorang gadis Melayu yang sarat mengandung dan menjadi mangsa 'keldai dadah' oleh sindiket dadah antarabangsa akhirnya melahirkan bayi lelaki di dalam sel penjara baru-baru ini selepas dijatuhkan hukuman penjara oleh Mahkamah Tinggi Sydney, Australia terhadap jenayah dilakukan.
Difahamkan, suspek yang sudah melahirkan bayi dengan selamat itu bagaimanapun tidak dibenarkan menjaga bayi berkenaan yang kini diserahkan ke Jabatan Perkhidmatan Masyarakat negara berkenaan untuk dipelihara.

Agak mengejutkan apabila suspek sebelum ini ditahan pihak berkuasa Australia selepas didapati menelan 25 ketulan plastik dadah heroin di dalam perutnya tanpa langsung memikirkan keselamatan dan nyawa bayinya yang terancam sekiranya bungkusan kecil heroin terbabit pecah atau bocor di dalam perut.Difahamkan, suspek yang dikenali sebagai Nirmala, 26, ditahan oleh pihak berkuasa Lapangan Terbang Antarabangsa Sydney, Australia pada Jun tahun lalu selepas mengambil penerbangan terus dari Phuket, Thailand.Sumber polis berkata, suspek bagaimanapun ditahan pihak kastam negara berkenaan selepas imbasan X-Ray mendapati suspek cuba menyeludup dadah jenis heroin seberat 105 gram di dalam 25 bungkusan yang ditelannya.

Melalui maklumat dikumpulkan, suspek wanita terbabit mengaku bahawa dia bersetuju untuk membantu rakannya menyeludup dadah heroin berkenaan yang disangka pil penahan sakit."Rakan mangsa berjaya memperdaya mangsa kononnya pil terbabit diseludup masuk ke Australia bagi mengelakkan ia dikenakan bayaran cukai tinggi.

"Mangsa yang memikirkan amat memerlukan wang bagi membiayai caj perubatan dan kelahiran bayinya kelak termakan dengan pujukan serta imbuhan wang dijanjikan sindiket itu," katanya. Berdasarkan maklumat, mangsa yang ingin menaiki pesawat penerbangan di Phuket, Thailand, bagaimanapun mula berubah fikiran dan cuba membatal hasrat untuk menyeludup pil berkenaan.Sementara itu. Timbalan Pengarah (Risikan/Operasi) Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman, Datuk Othman Harun, berkata pihaknya masih memandang serius dan mengawasi kegiatan pengedaran dadah oleh warga asing berkenaan walaupun statistik menunjukkan penurunan bilangan gadis yang diperdaya.

Menurutnya, usaha mengesan dan melumpuhkan sindiket pengedaran dadah antarabangsa terbabit akan diperhebatkan bagi memastikan tiada lagi wanita tempatan diperdaya dan dijadikan keldai dadah antarabangsa.

Currently have 0 ulasan:

Leave a Reply

Catat Ulasan