selamat menonton
Latest News

Jaga Perpaduan

Selasa, 7 Disember 2010 , Posted by perkasan at 8:49 PTG


Jangan runtuhkan perpaduan

TUANKU MIZAN (kanan), Najib dan Muhyiddin mengaminkan doa pada majlis sambutan Maal Hijrah 1432 peringkat kebangsaan di Putrajaya semalam.

PUTRAJAYA - Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin semalam bertitah supaya rakyat Malaysia tidak meruntuhkan perpaduan yang dibina hanya kerana memenuhi tuntutan segelintir pihak yang ekstrem dan rakus meraih keuntungan untuk kelompok sendiri.

"Perancangan pembangunan negara pasti akan terbantut sekiranya perpaduan dan keharmonian rakyat tidak dipertahankan bersama," titah Seri Paduka pada sambutan Maal Hijrah 1432 peringkat kebangsaan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya di sini.

Seri Paduka bertitah, negara akan terdedah kepada kemunduran dan kehancuran sekiranya masyarakat saling mencurigai dan saling bertelagah.

"Adalah menjadi tanggungjawab bersama bagi memastikan negara dalam keadaan aman dan berjaya untuk diwarisi oleh anak-anak kita nanti," titah Tuanku Mizan.

Seri Paduka bertitah, untuk mencapai perpaduan yang diidamkan bukanlah sesuatu yang mudah dan semua pihak harus memainkan peranan dan membuktikan keikhlasan bagi mencapai tujuan tersebut.

Currently have 0 ulasan:

Leave a Reply

Catat Ulasan