selamat menonton
Latest News

Berfikirlah Dulu Sebelum Berkata-kata.

Sabtu, 22 Ogos 2009 , Posted by perkasan at 4:35 PTG

Berdosa label orang Islam sebagai kafir: Mahathir

KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, adalah berdosa bagi seorang Islam untuk melabelkan orang Islam yang lain sebagai kafir.

:“Kalau kita tuduh seorang yang Islam itu kafir, yang menuduh itulah yang jadi kafir.

:“Itu kita kena tengoklah, sama ada dia punya hati kecil dapat yakinkan dia, yang dia tidak berdosa. Saya ingat dia berdosa,” katanya ketika diminta mengulas kenyataan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat Isnin lepas yang mendakwa ajaran Islam yang diamalkan UMNO tidak boleh membawa anggota dan penyokong parti itu ke syurga.:

:Dr Mahathir berkata, orang Melayu adalah satu-satunya bangsa di dunia yang mengaitkan bangsa mereka dengan agama yang dianuti iaitu Islam.

:“Seluruh dunia, saya ingat iktiraf orang Melayu sebagai orang Islam.

:”Inilah satu bangsa yang dikaitkan bangsanya dengan agama. Seorang itu tidak Melayu kalau dia tidak Islam,” katanya:.

:Dr Mahathir yang juga Presiden Yayasan Kepimpinan Perdana turut mengingatkan orang Melayu jangan hanya berpegang kepada pepatah Hang Tuah iaitu ’Takkan Melayu Hilang di Dunia'.

:“Apa yang dikatakan Hang Tuah itu, kalau kita (orang Melayu) dok fikir kita tak hilang di dunia, kita tak payah berusaha pun. Akhirnya kita merosot dan menjadi hamba orang lain,” katanya. - Bernama

Currently have 0 ulasan:

Leave a Reply

Catat Ulasan